رواية عبد الرحمن وجني الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية عبد الرحمن وجني الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

 

البارت العاشر 


ادم بعصبيه: ازاي يعني تبقا مراتي ومقربش منها

ام ادم: اهدا ي بني ونفزلها الي هيا عيزاه ولما ترتاح معاك هتغير رأيها 

ادم بصلها بهدوء: خلاص ماشي هتجوزها بكرهه عرفيها عشان تبقا عامله حسابها

ام ادم: حاضر يبني هقولها 

***************





جني نايمه ف حضن عبد الرحمن جني رفعت دماغها وبصتلو 

: تعرف ان اختي وحشتني اوي

عبد الرحمن بستغراب: هيا لسه ماجتش ليه 

جني بزعل: انتا عارف ان هيا من ساعت ما جلها اكتأب و هيا مسافره ولحد دلوقتي مش عارفه هترجع ايمتا 

عبد الرحمن باسها بحنيه: ان شاء الله هت.... 

ليقاطع كلامه رنين هاتف جني 

جني بفرحه: شيمااء بترن 

عبد الرحمن بإبتسامه: ردي عليها 

جني بإبتسامه: ازيك ي شيمو عامله اي ي حببتي وحشتيني اوي 

شيماء بحب: وانتي كمان ي حببتي وحشتيني اوي 

جني بزعل: كدا تسافري وتسيبيني انتي عارفه ان حصل حجات كتير وانتي مش هنا 

شيماء بإبتسامه: خلاص ي ستي ولا تزعلي نفسك انا اصلا برن عليكي عشان اعرفك اني جايه خلاص و مش هسافر تاني 

جني بفرحه: بجد ي شيماء 

شيماء بضحك: بجد ي حببتي 

لتتحدث جني مع شيماء سمعت تغلق معها و تذهب لخالتها

جني: خالتو البت شيماء هتيجي بكرههه 

ام عبد الرحمن بفرحه: بجد ي جني دي بقالها كتير مسافرهه 

جني بإبتسامه: اه بجد و هيا الي رنت عليا وقالتلي 

*******************

شيماء: جهزيلي الشنطه و احجزيلي تذكره اول طياره علي مصر

المساعده بإحترام: تحت امرك ي مدام

مشيت المساعده و شيماء مسكت صوره ليها هيا و جني وكانو حاضنين بعض ابتسمت و حطت الصوره علي التربيزه و دخلت الحمام تستحما وبعد ماخلصت خرجت وجهزت نفسها وخدت شنطتها وراحت المطار 

***************





حبيبه بهدوء: نعم ي مرات عمي 

ام ادم: ادم وافق علي شرطك و هيجيب المأذون بكره وتجوزو 

حبيبهه: خلاص تمم انا هقوم اكلم جني 

*************

جني كانت قاعده مع خالتها و وفاء كانو قاعدين يتكلمو في مواضيع مختلفه قبل مالفون بتاع جني يرن 

جني بإبتسامه: اي ي بيبو عامله اي 

حبيبهه بهدوء:الحمد الله بخير 

جني بتفكير: صحيح افتكرت شيماااء هتيجي بكره الصبح

حبيبه بفرحه: بجد والله هيا الي قالتلك 

جني: ايوا رنت عليااا النهارده وقالتلي 

حبيبه بضحك: دا احنا هنخربهاا البت دي كانت وحشاني اوي لما توصل بالسلامة هجيلها 

حبيبهه: بس صحيح ادم هيجيب المأذون بكره 

جني بضحك: خلاص يبقا الفرحه فرحتين و شيماء تحضر كتب الكتاب معانا 

حبيبهه: خلاص ماشي هستناكو اوعي تتاخري تعالي بدري 

جني: لو عبد الرحمن وافق اجيلك قبلها هاجي 

حبيبه بهزار: ايوااا الي مكنش حد يقدر يمشي كلمتو عليهاا بقت هتاخد رأي حد عشان تنزل 

جني بضحك: وهوا دا حد ي بنتي دا جوزي 

حبيبهه برخامه: خلاص يختي انتي طولتي اوي ي بتت اقفلي 

جني ضحكت و قفلت مع حبيبه و قعدت كملت كلامها مع وفاء و خالتها 

*****************

عبد الرحمن: اي ي بني انتا لسه مخلصتش 

احمد بتعب: لا لسه لسالي شويه شغل هخلصو وهمشي 

عبد الرحمن: محتاج مساعده في حاجه 

احمد: لا روح انتا عشان انتا هنا من بدري متنساش تاخد اجازه يومين كدا 

عبد الرحمن: خلاص ماشي سلام انا 

*****************






شيماء مستنيه في قاعه الانتظار لحد مايجي معاد ركوب الطياره 

وترن علي جني عشان تطمنها عليها 

شيماء بحب: اي ي حببتي

جني: اي ي شوشو عملتي اي 

شيماء: اهو ماعتش حاجه وهطلع الطياره 

جني: تيجي بالسلامه ي حببتي 

شيماء بإبتسامه: الله يسلمك ي حببتي  

شيماء قفلت مع جني و فضلت مستنيه لحد ما جه خلاص وقت انها تطلع الطياره 

**************

عبد الرحمن وصل البيت و اكل وقعدو شويه مع بعض وبعدين كل واحد دخل اوضتو 

جني بدلع: عبد الرحمن مش كنت عايز عيال يتنططو حواليك 

عبد الرحمن بصلها وعض علي شفته الي تحت: جرااا اي غيرتي رأيك ي مزتي 

جني بدلع: لا ي حبيبي انا مقولتش لا عشان اغير راي 

عبد الرحمن بدا يقرب منها و حاصرها و باسهاا بعنف وو......... يتبعع


         الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×